Нaзвано меpежі АЗС, де замість бензину заливають суpогат

Вирішення проблеми контрафактного пального: досягнуто певних успіхів, але необхідна непохитна пильність.

Попри зменшення кількості контрафактного пального в Україні, ця проблема продовжує викликати занепокоєння, особливо в невеликих містах, пише Автосота.

Експерти виявили кілька мереж, таких як ANP та AVIAS, які займаються незаконним виробництвом бензину А-95. Інститут споживчих експертиз звернув увагу на ці висновки, підкресливши нещодавній сплеск продажів бензину цими мережами, що робить результати дослідження несподіваними.

Невідповідність пального в окремих мережах

Було виявлено, що паливо, яке постачається деякими мережами, не відповідає стандартам, визначеним відповідним ДСТУ (Державним стандартом України).

Зокрема, у бензині KRAFT було виявлено перевищення допустимого рівня сірки у 35 разів – 352 мг/кг при максимальній нормі у 10. Аналогічно, бензин DNIPRO OIL GROUP продемонстрував тривожно високий вміст сірки, перевищуючи норму в 70 разів.

Експерти також виявили підвищений вміст токсичного бензолу як у зразках KRAFT, так і DNIPRO OIL GROUP, причому на заправках KRAFT перевищення було зафіксовано майже в чотири рази, а на DNIPRO OIL GROUP – більш ніж у сім разів.

бензин сурогат

Розуміння ризиків, пов’язаних з високим вмістом бензолу

Підвищений вміст бензолу становить значну небезпеку як для водіїв, так і для пішоходів, оскільки може призвести до проблем з двигуном, перегріву та підвищеного рівня викидів. Ця небезпечна сполука сприяє накопиченню сажі, потенційним поломкам і неминучим проблемам зі здоров’ям.

Зменшення контрафактного пального пов’язане зі скороченням виробничих потужностей

Загалом експерти відзначають помітне зменшення пропозиції контрафактного пального на ринку. Це зниження можна пояснити зменшенням кількості імпровізованих виробничих потужностей, відомих як “міні-НПЗ”. Кілька великих міні-НПЗ були зруйновані російськими бомбардуваннями та обстрілами, а інші скоротили виробництво через проблеми з ресурсами та логістикою. Як наслідок, багато мереж перейшли з “червоної” зони (невідповідність стандартам чистоти пального) до “синьої” зони (помірна чистота), оскільки тепер вони покладаються на імпортне пальне.

Решта каналів контрафактного пального орієнтовані переважно на невеликі регіональні мережі

Контрафактне пальне, що залишилося, переважно поширюється в невеликих регіональних мережах, які не потребують великих партій. Тому автомобілістам у невеликих містах і селах рекомендується проїжджати кілька додаткових кілометрів до більших АЗС, щоб уникнути потенційних проблем, пов’язаних з контрафактним пальним.

Пильність залишається першорядною

Незважаючи на певний прогрес у зменшенні кількості підробленого пального, споживачам вкрай важливо зберігати пильність та бути добре поінформованими про якість пального, яке вони купують.

Наполегливо рекомендується регулярно перевіряти надійні та перевірені АЗС, щоб забезпечити безпеку транспортного засобу, захистити роботу двигуна та захистити благополуччя як водіїв, так і пішоходів. Надаючи пріоритет якості пального, автомобілісти можуть зробити свій внесок у зменшення присутності контрафактного пального на українському ринку.

Джерело